سخنان رهبری درباره بصیرت ودانشجو
یادوخاطره سردارشهیدفرج الله رستگار
امام خامنه ای: یادو خاطره شهداکمترازشهادت نیست این وبلاگ درباره سرداررشید اسلام فرمانده گردان مال اشترشهید فرج الله رستگار که دردوران دفاع مقدس حضور دائم داشتند.دراکثرعملیات ها شرکت داشتند. که جنازه این شهید بزرگوار بعد 9سال 6ماه برگشت ودر زادگاه خودش به دست مردمان ولایتمدار روستای قالینی به خاک سپرده شد این بزرگوار مدتی هم دردوران دفاع مقدس محافظ امام (ره) در جماران بود. وهمچنین محافظ مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری شان بوده است..

نظر شما درباره ی این وبسایت چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان علمدارکربلای شلمچه و آدرس sardarghalini.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
حب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل
اماده باشیم شهدای دستگرد قداده هلالی وصیت شهدا


آمار مطالب

کل مطالب : 65
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 11
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 16
بازدید سال : 291
بازدید کلی : 26116

سخنان رهبری درباره بصیرت ودانشجو

 

1. اگر اعلم علما هم باشيد و زمانتان را نشناسيد و ندانيد ترفندهاي استكبار و نيز مشكلات جامعه چيست، نمي­توانيد براي جامعه اسلامي­تان مفيد واقع شويد.

2. در زندگىِ پيچيده‌ اجتماعىِ امروز، بدون بصيرت نمي­شود حركت كرد. جوان ها بايد فكر كنند، بينديشند، بصيرت خودشان را افزايش بدهند.

3.معلمان روحانى، متعهدان موجود در جامعه ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهى و حوزوى، بايد به مسئله بصيرت اهميت بدهند؛ بصيرت در هدف، بصيرت در وسيله، بصيرت در شناخت دشمن، بصيرت در شناخت موانع راه، بصيرت در شناخت راه‌هاى جلوگيرى از اين موانع و برداشتن اين موانع؛

 4. روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز یکی از نیازهای اصلی دنیای اسلام و جامعه است زیرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دین و اخلاق وارد شده اند که باید کاملاً هوشیار بود.

 5. این شرایط غبار آلود، گاهی بگونه ای است که برخی نخبگان نیز دچار خطا و اشتباه می شوند، بنابراین در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص هم همان حق و بینه ای است که حضرت علی (ع)، مردم را به آن ارجاع می دادند و ما نیز امروز نیازمند آن هستیم.

6. شاخص و راه روشنی که امیرالمومنین علیه السلام، معرفی می کنند، اداره جامعه اسلامی با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان، و هوشیاری در مقابل فریب دشمنان است.

 7. جوانان عزيز بيسجيان عزيز هر جاي كشور كه هستيد اين بصيرت را روز به روز زياد كنيد. نگذاريد بعضي از نيازهاي مادي و مسائل كوچك ، جلوي بصيرت ها را بگيرد

 8. شما بايد آگاه باشيد. شما بايد چشم بصيرت داشته باشيد. شما بايد بدانيد بازويتان در اختيار خداست يا نه. اين بصيرت مي خواهد، اين را دست كم نگيريد.»

 9. «كسي كه پرچم هدايت اسلامي را به دوش مي كشد بايد از بصيرت ديني و استقامت ايماني برخوردار باشد.»

 10. «بصيرت نسل جوان، يكي از 3 ركن اساسي در تضمين آينده خودشان و كشور است،

 11. «بلاهايي كه برملت ها وارد مي شود، در بسياري از موارد براثر بي بصيرتي است. اگرچه از نخبگان انتظار مي رود كمتر خطا كنند، اما گاهي خطاهايشان اگر ازنظر كمي، بيشتر نباشد، ازنظر كيفي بيشتر از خطاهاي عامه مردم است و اين از بي بصيرتي است.»

 12. «در عرصه سياسي هم اگر بصيرت نباشد و دوست و دشمن را نشناسند، يك وقت آتش توپخانه تبليغات و گفت و شنود و عمل به طرف قسمتي است كه آنجا دوستان مجتمعند نه دشمن. لذا بصيرت و تبيين لازم است. نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، بلكه در ديگران هم به وجود آورند.»

 13. «آنچه انسان از نخبگان جامعه و جريانات و گروه هاي سياسي انتظار دارد، اين است كه با اين حوادث و با اين خطوط دشمن با بصيرت مواجه شوند.

 14.اگر بصيرت و عزم مقابله وجود داشت، خيلي از رفتارهاي ما ممكن است تغيير پيدا كند. آن وقت وضعيت بهتر خواهد بود. بعضي از كارها از روي بي بصيرتي است.»


15. اگر امروز یك حادثه‌اى مثل حادثه‌ى دفاع مقدس در كشور ما پیش مى‌آمد، كسانى كه وارد میدان
میشدند، از آن روز كه در دفاع مقدس جوانهاى ما مى‌آمدند، بیشتر خواهد بود و كمتر نخواهد
بود.

 1۶. «بنابراين براي عوام نبودن بايد هر كاري كه انجام مي‌شود براساس بصيرت باشد.»

 17. «حج براي عبادت، معنويت و بصيرت مسلمانان و نيز براي ابلاغ پيام معنوي و سياسي اسلام است.»

 18. «وقتي بصيرت باشد، غبارآلودگي فتنه نمي تواند ملت را گمراه كند و آنها را به اشتباه بيندازد. اگر بصيرت نباشد، انسان ولو با نيت خوب، گاهي در راه بد قدم مي گذارد.»

 19. من به شعارهاي جواني و شعار جوان ها اعتقاد دارم، اما مراقب باشيد اين شعارها اختلاف ايجاد نكند، خواست دشمن را تأمين نكند؛ در ميدان تنظيم شده از سوي دشمن بازي نكنيد. اين را مراقب باشيد.

 20. «طبيعت دانشجو آرمان گرايي است؛ بايد هم آرمان گرا باشد، اگر آرمان گرا نباشد اين حركت متوقف خواهد شد. در زمينه علم هم بايد آرمان گرا باشد، در زمينه جامعه و مسائل جاري خودش هم بايد آرمان گرا باشد.

 21.عشق و علاقه من به دانشجو، بخش عمده اش ناشی از صفا و صداقت دانشجوست

 

23. سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاههاست و تشکلهای دانشجویی باید در این جهت، برنامه ریزی و تلاش کنند.

 24. جوانان عزیز دانشجو باید در معارف دینی عمیق شوند و ایمان و معرفت خود را پشتوانه ای برای برنامه ریزی و حرکت و فعالیت قرار دهند.

 25. امروز هم اگر مسئله ای مثل جنگ تحمیلی رخ دهد نسل جوان آماده است همچون جوانان دهه اول انقلاب، تجربه ای پرافتخار بیافریند.

 26. دانشجويان بهترين قشرهاي کشورند و مسئولان مختلف بايد با رفتن به ميان دانشجويان،به سؤالات اين قشر تحصيلکرده و داراي "فهم و انگيزه " پاسخ دهند.

27. جريان و جنبشدانشجويي نبايد تصور کند که معارضه با دستگاهها، جزو وظايف اوست بلکه آنچه مهم استطرح سؤال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذيربط است.

 28. به شما دانشجوها می گویم سنگربان این سنگر [دانشگاهها] شمایید مواظب باشید خاکریزهایتان سست نشود دایم خاکریزها را ترمیم کنید. خاکریزها، خاکریزهای فرهنگی و فکری است اینها را ترمیم کنید.

29. خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است.

        دانشگاهها را بسازید محیط دانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید در محیط 66دانشگاه، .جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، یک تن، با یک فکر، فکر اسلام و انقلاب حرکت کنند...

30. از هر چیزی که مخلّ این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید. تا بتوانید دانشگاهی را بسازید که فردای ایران را تأمین کند، جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان و بدخواهان و ملت ایران را در مقابل دوستان و امیدواران عالم روسفید کند

32. شما دانشجویان نقش خودتان را فراموش نکنید. آگاهى سیاسى کسب کنید و نسبت به آنچه که مى‏گذرد، هوشیار باشید و انگیزه و تپش جوانانه‏ى انقلابىِ متناسب با قشر شما، در خدمت هدفهاى نظام قرار گیرد.

 

 

بسمه تعالی

 

پیامهای رهبر معظم انقلاب درمورد ولایت فقیه

 

1. در حكومت اسلامى - يعنى حكومت فقيه عادل و فقيه متقى - هم حضور مردم هست، هم حضور معنويت و ارزشهاى اسلامى و حضور تقوا هست؛ اين، بالاتر از همه است.

2. مسئله‏ى ولايت فقيه، اساس نظام و ستون فقرات نظام است.

3. ولايت فقيه عادل، يعنى حكومت كسى كه دين و اسلام را مى‏شناسد و مى‏داند چگونه بايد بر مردم حكومت كرد؛ و نيروى تقوا هم به او كمك مى‏كند كه از اين خط منحرف نشود.

4. ولايت فقيه، مترقي ترين چيزى است كه مى‏توان به يك جامعه‏ى بشرى پيشنهاد كرد.

5. ولايت فقيه، يك فرهنگ و يك جريان است.

6. ولايت فقيه، جايگاه مهندسى نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگيرى از انحراف به چپ و راست است؛ اين اساسى‏ترين و محورى‏ترين مفهوم و معناى ولايت‏فقيه است.

7. نقش ولايت‏فقيه اين است كه در اين مجموعه‏ى پيچيده و در هم تنيده‏ى تلاشهاى گوناگون نبايد حركت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نبايد به چپ و راست انحراف پيدا شود.

8. پاسدارى و ديده‏بانىِ حركت كلى نظام به سمت هدفهاى آرمانى و عالى‏اش، مهمترين و اساسى‏ترين نقش ولايت‏فقيه است.

 9. دشمنان و عده ای از مجذوبان آنها، سعی می کنند ولایت فقیه را، به دروغ، حکومت مطلقه فردی بنامند، اما ولایت فقیه براساس قانون اساسی، نافی مسئولیتهای ارکان نظام نیست و مسئولیتهای دستگاههای مختلف، قابل سلب کردن نیست.

10. ولایت فقیه بر خلاف برخی برداشتها، امری تشریفاتی نیست، ضمن آنکه نقش حاکمیت اجرایی، تقنینی و قضایی را هم بر عهده ندارد بلکه پاسدار و دیده بان حرکت کلی نظام به سمت تحقق اهداف آرمانی است.

11. در همه ادوار تاریخ شیعه، فقهای بزرگوار، ولایت فقیه را بعنوان یکی از مسلمات فقه اسلام، می شناختند اما فرصت تحقق این مسئله را پیدا نمی کردند.

 12. علم و تقوا و درایت، ضابطه های اصلی ولایت فقیه است. زیرا علم، آگاهی می آورد، تقوا، ولی فقیه را شجاع می سازد و درایت، مصالح و منافع کشور و ملت را تأمین خواهد کرد.

13. شخصی که در این مسئولیت بسیار حساس و مهم قرار می گیرد، اگر یکی از این معیارها را از دست بدهد دیگر ولی فقیه نیست حتی اگر همه مردم هم او را قبول داشته باشند.

 14. کسی که دارای علم و تقوا و درایت است از طریق رأی مردم و بوسیله مجلس خبرگان انتخاب می شود؛ یعنی، حق انتخاب با مردم است.

 15. بدیهی است که دشمنان ملت از چنین مسئله ای ناخرسند باشند و همواره و در هر فرصتی مسئله ولایت فقیه را مورد حمله قرار دهند.(3

16. ولایت فقیه در رهبری جامعه اسلامی و اداره امور اجتماعی ملت اسلامی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه اثنی عشری است که ریشه در اصل امامت دارد

17. ولایت فقیه از شئون ولایت و امامت است که از اصول مذهب می باشد.
اطاعت از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین بر هر مکلفی ولو این که فقیه باشد، واجب است
 برای هیچ کس جایز نیست که با تصدی امور ولایت به این بهانه که خودش شایسته تر است، مخالفت نماید

سخنان امام (ره ) در مورد ولایت فقیه

 

18. ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس. یک وظیفه ی سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شان و مقام غیر عادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر برد

19. ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است.
20. پشتیبان ولی فقیه باشید تا به این حکومت آسیبی نرسد                                                            21. ولی فقیه وصی رسول اکرم (ص) و در زمان غیبت امام مسلمین است
22. همه اختیاراتی که برای پیامبر اکرم (ص) و امام (ع) است، از اموری که به حکومت و سیاست باز می گردد، برای ولی فقیه نیز ثابت می باشد
23. ولایت فقیه مجری قانون و مخالف دیکتاتوری است
24. ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است
25. ولایت فقیه حاکمیت قانون الهی ست نه دیکتاتوری. صور موضوع ولایت فقیه موجب تصدیق آن می شود و به برهان احتیاج ندارد
26. ولایت فقیه این قانون مترقی اسلام خاری است در چشم دشمنان
27. ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا الهی است
 28. این توهم که اختیارات حکومتی پیامبر (ص) بیشتر از حضرت علی (ع) بود یا اختیار حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط می باشد. خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است

 

 

 

سخنان ایت الله دستغیب در مورد ولایت

 

 29. كیست كه این ناله مرا به گوش عمامه [به] سر های ایران برساند، هر كسی می‌خواهی باش ! خودت را مجتهد می‌دانی، مقدمات خوان می‌دانی، نمی‌دانم، هر چه خودتان می‌دانید .بر تو واجب است امروز تبعیت از یك نفر، تو حق نداری درمقابل رهبر حرفی بزنی، تماما باید تبعیت كنند…

30. هر عمامه سری كه از رهبر مكرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد .تمام عمامه سرها همه باید مطیع،همه باید مطیع یك رهبر، امام یكی نائب امام هم یكی،دیگری هیچ تقدم ندارد .همه باید فرمان ببرند ، همه باید اطاعت بكنند.یک نفر میزان است.تعدد غلط است.

31. حتی مكرر گفته‌ام، حسن و حسین یكی شان امام بود، حسن امام، حسین ماموم، هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود، تابع، تابع، هر چه بهش می‌گفتند، می‌گفت هرچه حسن بفرماید،

32. مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند، شما را گروه گروه نکنند، شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید، در جبهه جنگ دینی هستید.

33. وای به امتی كه از رهبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاك است، هلاك است، طعمه دشمن است.

34. بی‏عشق خمینی نتوان عاشقی مهدی(عج) شد

35. هر کس از خمینی رحمه‏الله پیروی کند، از خدا پیروی کرده است

36. ایشان به یکی از نمایندگان شیراز فرموده بود: «پسرجان! باید باورت شود که حضرت امام، نایب امام زمان علیه السلام است، احترام به امام، احترام به امام زمان علیه السلام است. می خواهی عزت پیدا کنی، عزت در پیروی از امام است.»

37. می فرمود: «هنگامی که در مجلس خبرگان قانون اساسی دیدم بنی صدر در رابطه با ولایت فقیه که اساس نظام جمهوری اسلامی است، آن هتاکیها را کرد، بر خود واجب دانستم به دفاع از ولایت فقیه برخیزم و مطالبی را از تریبون مجلس بیان دارم.»(28)

ایشان درباره امام خمینی ( ره ) میفرمایند : اگر من پدر نمیشناختم او را امام زمان میخواندم.38

 سخنان رهبر فرزانه در مورد شهید و شهادت

1- پاسدار انقلاب اسلامی آگاهانه راه حسین (ع) را که ادامه راه انبیاءالهی است انتخاب می کند و در این راه، فروغ خون اصحاب حسین (ع) و شهیدانگلگون کفن کربلا را چراغ راه خویش قرار می دهد.

2- شهادت دُرّ گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.

3- ما فقه را بـه معنـای واقعی کلمـه و قرآنی آن را در میدان جنگ آموخته ایم .

4-امروز، به فضل همین شهادتها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملتها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند.

5-شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است.

6-همه کسانی که در جنگ تحمیلی هشت ساله، چه با حضور خود یا فرزندان وعزیزانشان، حضور و فعالیتی داشته اند، مخصوصا خانواده شهیدان عزیز وجانبازان و اسیران گرامی، باید بدانند که در امتحانی بزرگ شرکت کرده و درآن سربلند بیرون آمده اند .

7-فرزندان شهدا بدانند که پدران آنان موجب شدند که اسلام، در چشم شیطانها و طاغوتهای عالم، ابهت پیدا کند.

8-ایستادگی در مقابل دشمنان مقتدر و مسلط، زورگوی ظالم و پرروی گستاخ،کار بسیار بزرگ و با عظمتی است. این همان کاری است که مردم ما کردند وعظمت ملت ما به خاطر همین شهادت جوانان شما و شجاعت فرزندانتان بود.

9-شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است کهبالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم.

10- شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت ازدستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود.

11-شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی، که زبانها و قلمها از توصیف آن وچشم و دلها از مشاهده آن ناتوانند، مشعلدار پیروزی و استقلال ملتند و حقبزرگ آنان بر گردن ملت، بسی عظیم است.

12-پرچم عروج انسان به بام معنویت که امروز در گوشه و کنار دنیا برافراشتهمی شود، در حقیقت پرچم امام ما و شهیدان اوست. آنها زنده اند و روز به روززنده تر خواهند شد.

13-من اکنون به پدران و مادران، همسران و فرزندان، خواهران و برادران ودیگر کسان شهدای عزیز و جانبازان و اسراء و مفقودین درود می فرستم و اعلاممی کنم که آنان در رتبه و شان معنوی، بلافاصله پشت سر عزیزان فداکارخویشند.

14-هر چه داریم، به برکت جانفشانیها و فداکاری هاست، به برکت روحیه شهادت طلبانه است.

15-اساساً جهاد واقعی و شهادت در راه خدا، جز با مقدمه ای از اخلاصها و توجه ها و جز با حرکت به سمت "انقطاع الی الله" حاصل نمی شود.

16-اگر مجاهدت فداکارانه جوانان این مرز و بوم که به این شهادتها منتهیشده است نمی بود، همه روزهای این ملت، در زیر چتر سیاه ظلم و تجاوز ودخالت دشمنان اسلام و ایران، به شبهای تار بدل می گشت.

17-فداکاری شهیدان و گذشت خانواده ها و حضور رزمندگان ما بود که ابرهای تیره و تار آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود

 


تعداد بازدید از این مطلب: 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود